Naam:
Foto’s:
1927
Video’s:

Over mij

Op de gevel van ons huis in Heesch hangt een naambord. "DILAMARO" is een samenstelling van de namen van onze kinderen. Dione, Lars, Marleen en Roel.

bernhardstraat1SAM_2141

Beter had hier soms wel kunnen staan "Huize de ZOETE INVAL". Onze deur heeft namelijk altijd opengestaan voor mensen die het even wat moeilijk hebben in hun leven.

Al van voor ons huwelijk hebben wij kinderen opgevangen die via de kinderbescherming of pleegzorg acuut een onderdak nodig hadden. Met sommige hebben we nog steeds contact ofschoon de opvang meestal van korte duur was. Een echte noodopvang eigenlijk. Dit hebben we gedaan tot een 5 jaar geleden.

Over mijn reis

Zo´n 2 jaar geleden hebben we gereageerd op een oproep in een plaatselijk huis aan huis blad. Gevraagd een gezin om zo´n 5 maanden een studente uit Brazilië onderdak te geven. Nu is voor ons onderdak niet alleen onderdak, maar ook interesse tonen in iemand die je eigenlijk niet eens kent.SAM_0114

Lara was een kleine jongedame van 17 jaar die al een paar maanden in Nederland verbleef, en in het gezin waar ze verbleef niet langer kon blijven. Met tranen in haar ogen werd ze in ons gezinnetje opgenomen, en gelijk mee de carnaval ingesleurd. Haar vriendinnen, het wereldkampioenschap voetbal (in Brazilië), haar positieve levensinstelling, kortom alles aan Lara was plezier. Afscheid nemen was dan ook zwaar na die 5 maanden.

Hier kwam dan ook al snel het idee dat we haar in Recife moesten gaan opzoeken zodra dat mogelijk was. Financieel toch een hele klus, maar eind vorig jaar werd het dan toch een realistisch plan.

Juist op dat moment werden we gevraagd om nog een keer een student in huis te nemen. Oeps, eigenlijk kan dat niet, maar jaah. Het onkruid kruipt...etc etc.

SAM_2141

Maria Clara was een heel bescheiden, stil meisje van 16. Had het soms best wel moeilijk in Nederland, en dus die arm om haar heen hard nodig. Bijna 10 maanden is ze hier gebleven, en ook het afscheid was voor Maria Clara en voor ons erg moeilijk. Dit terwijl we op dat moment onze plannen hadden uitgebreid, onze reis naar Brazilië werd nu een bezoek aan twee adressen. Maria Clara in de omgeving van Sao Paolo en Lara in Recife. En dan is Brazilië groot, heel groot. Deze twee plaatsen liggen zomaar 2500 kilometer uit elkaar.

Maar we gaan het doen, Zuid-Amerika was altijd al een soort droom voor mij, die nu dan werkelijkheid gaat worden.

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.