Samenvatting

3 januari 2017 - Amsterdam, Nederland

De allerlaatste etappe. Tot nu toe zat het allemaal mee op onze terugreizen, wat administratieve strubbelingen daargelaten, ging de terugreis van een leien dakje.

In Madrid nog snel even een saffie doen....mmm... Daar is weinig tijd voor, dus we wagen de gok niet. Je moet namelijk als je het vliegveld verlaat ook weer opnieuw door de douane en ons wordt verteld dat dat hier wel eens meer dan een uur vertraging op kan leveren. Dus niet gokken, we gaan naar de gate om daar te wachten op boarden.

In het toilet toch maar alvast mijn korte broek omgewisseld voor een lang exemplaar. Het ziet er naar uit dat ik die wel nodig ga hebben in Nederland. Geen slechte keuze blijkt achteraf, het vriest net niet in ons kikkerlandje.

Dan maar weer wachten, de boarding tijd loopt af, maar we mogen niet aan boord. Dan komt na een half uur het bericht dat we vertraging hebben omdat in Amsterdam door de mist niet geland kan worden. Oke, we laven ons in de ongemakkelijke banken van het vliegveld en wachten af. Omdat de nacht in het vliegtuig geen oog dicht gedaan hebben (ik niet althans) zakken we soms even weg in een napje. Kontakt leggen met Marleen om haar te zeggen dat we niet nog niet weg kunnen. En dan weer hangen in de banken.

Negen uur, we gaan eindelijk boarden. Snel een berichtje naar het thuisfront om dat door te geven. Het vliegtuig zit lang niet vol, de rijen 14 en 15 zijn leeg gebleven, en ook naast ons is nog een plek vrij. De vrouw naast mij aan de andere kant van het gangpad vraagt of ze op de ruime plaatsen van de twee open rijen mag zitten, en dan komt eerst de steward (die we nog kennen van de heenreis) op ons af. Hij vraagt of wij daar ook willen zitten, en wij zeggen enthousiast "Jaah". Eindelijk beenruimte!! Ook de vrouw naast ons, en de zeer forse negroide man waarnaast zij klem zat mogen op deze rijen zitten. Wat een genot, lekker onderuit hangen.

Air Europa verdient nu echt een prijs als het gaat om klantvriendelijkheid, niet alleen hierom, maar ook de vorige vlucht was perfect verlopen wat betreft de bediening en de maaltijden.  Een uur later stijgen we op, de allerlaatste etappe van deze reis. Bij Schiphol een klein half uurtje cirkelen, voor we kunnen landen. En ook dat gaat de piloot prima af.

Snel de koffers van de band halen, om dan de deur uit te lopen naar onze geliefden. Een heerlijk welkom van Dione, Lars, Marleen en Roel. Samen met enkele kleinkinderen staan ze op ons al wat uren te wachten. Het is heerlijk om weer thuis te zijn!!

De volgende dagen worden we geleefd, oud en nieuw samen met de familie, wat hebben we ze gemist. Maar ook het terugkijken naar wat echt voor ons de reis van ons leven is geworden. Ik geef even een kleine compilatie van wat we gezien hebben, en ik weet zeker dat ik dingen oversla, gewoon omdat het teveel is om hier even te kunnen laten zien.

SAM_2520SAM_2575SAM_2662SAM_2679SAM_2760SAM_2820SAM_2886

SAM_2895SAM_3027SAM_3363SAM_3373SAM_3456SAM_3722SAM_3785SAM_3977SAM_3988SAM_4040SAM_4098SAM_4115SAM_4138SAM_4234SAM_4324SAM_4393SAM_4464SAM_4578SAM_4640

1. Joke en Geer Stigt:
    5 januari 2017
    Wat een leuk en goed verhaal! Heerlijk om zo ontvangen te worden, dit zal jullie nog lang heugen...........