Welkom op mijn reisblog!

5 november 2016 - Heesch, Nederland

Brasilflag

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Vandaag nog precies een maand te gaan tot we eindelijk gaan.

Nog wat kleine dingen te regelen, en een lijst maken met wat we niet mogen vergeten...

Zoals beloofd ga ik proberen om regelmatig een verslag te doen van onze belevenissen in Brazilië, maar ik weet dus helemaal niet hoe frequent dat gaat worden. Helemaal afhankelijk van de verbindingen daar wat betreft internet. Ook nog afwachten of al onze elektrische apparaten gaan werken daar, het is daar niet zoals in Nederland, stekker erin en gaan.... In sommige streken hebben ze verschillende netspanningen, 110 volt en 230 volt lopen soms kriskras door elkaar. Maria, onze laatste gast uit Brazilië weet daar alles van, want haar föhn stond nog op 110 volt toen ze hem hier in Heesch wilde gebruiken... Niet dus.

Vandaag even TomTom geïnstalleerd op mijn telefoon, met de kaart van Brasil. Het is soms wel makkelijk om te weten waar je bent..haha. Ik ben niet bang om te verdwalen hoor, we zijn in goede handen van onze twee gastfamilies.Daar ga ik nog over vertellen voordat we echt gaan vertrekken.

Een klein schema van onze reis: Maandag 5 december vliegen we naar Madrid (5 december dus haha) en vandaar dezelfde avond naar Sao Paolo, een vlucht van meer dan 11 uur.

In Sao Paolo worden we opgehaald door de ouders van Maria Clara Dias, onze High School Holland gast die dit jaar van eind januari tot 2 weken geleden bij ons heeft gewoond. Zij gaan ons de streek van Pindmonhangaba laten zien. We laten ons graag verrassen door hun ideeën.

16 december vliegen we dan door naar Recife, in de staat Pernambuco. Daar woont Lara, onze eerste gast studente uit Brazilië. Zij heeft 5 maanden hier gewoond, in 2014 en was in de zomer van 2015 6 weken te gast voor haar eerste echte vakantie in Europa. 18 december gaan we haar verjaardag vieren, en ook de kerst zijn we te gast bij haar familie.

Op 29 december vliegen we dan weer terug naar het dan erg koude Nederland.....

We zijn best wel gespannen wat we gaan beleven en zien, maar vooral verlangen we naar de knuffels van onze 2 meiden daar. We missen ze, en worden elke dag hier wel genoemd in huis.....

Oke, genoeg voor nu. We zien jullie snel.