Boottocht op zee deel 2

11 december 2016 - Paraty, Brazilië

Het reisverhaal van gisteren kon ik door de aanvallende muggen, een bijna lege accu en een buurvrouw die schreeuwde, niet afmaken. We hebben wel bijna zes uur op de boot vertoeft, een goede maaltijd genuttigd en bier...veel bier

Brahma is één van de merken hier. En je komt verschillende bekende namen tegen, Stella Artois, Skol en niet te vergeten Heineken. Ook merken als Baden Baden, waarvan je zou verwachten dat je een duits biertje drinkt, niks is minder waar, het is Braziliaans bier uit een brouwerij gesticht door een duitser uit de plaats die gebruikt is voor de naam. Vele kleine brouwerijtjes kennen ze hier ook. En eigenlijk heb ik nog geen enkel pilsje of lager gehad dat mij niet smaakte.

SAM_2777Na mijn ongelukje hebben we niet meer gezwommen, het lijkt ons beter om de wondjes te laten drogen. Maar er is voldoende te zien aan geweldige uitzichten. En nee, dan bedoel ik niet alleen de dames aan boord...

SAM_2792SAM_2799

En onze gasten vermaken zich in het water

SAM_2784Als dan ineens een cruiseschip opduikt.

Ons volgende tripje gaan we hier mee maken....haha

Niet dus, we kunnen het ook te gek maken, en voor een echte cruise voelen we ons nog niet oud genoeg...

SAM_2804

Wij vermaken ons aan boord met echte Braziliaanse muziek, de zanger praat engels, en na enige tijd zingt hij nummers die wij ook kennen van onder andere Michel Télo en de Black Eyed Peas.

Ik bedank hem met een "Brigade" en hij antwoord met een "dankjewel man"

Lachen dus, vooral als hij iedereen aan boord bij ons plezier betrekt en verteld van de Hollandse gasten. Je ziet hier totaal geen buitenlanders namelijk, het is echt een badplaats met mensen uit het land zelf. Eigenlijk wel logisch, de buitenlanders gaan allemaal naar Rio de Janeiro.SAM_2796

Wij dus straks ook, Eduardo en zoon Rafael gaan straks met de motor naar Pindamonhangaba, en ik met de drie dames naar RIo. de dames kunnen dan mooi shoppen als ik de "Praia" ga verkennen. Ik denk echter dat dat niet gaat gebeuren... ("Praia" is namelijk het strand)

Ontbijttijd, dus  ik ga deze blog echt afsluiten nu met een paar geweldig mooie plaatjes.

SAM_2802SAM_2819SAM_2820 Rio here we come!!